Chezah

Direktlänk till inlägg 29 januari 2014

Någon...?

Av Chezah - 29 januari 2014 20:42

 

Detta är INTE för uppmärksamhet.

Finns det ingen jag kan prata med som förstår mig?


 


 
 
Eyo

Eyo

29 januari 2014 21:12

(Om texten inte slutar puss och kram på dig osv. så kom inte allting med. Ville bara påpeka det eftersom jag har haft problem med sånt här tidigare på bloggplatsen)

Hej kompis. (Jag gillar att kalla personer för vänner eller kompisar, fyi).
Att vara tolv år och deprimerad är ett stort no no och är inget som jag skulle acceptera. Men är himmelskt ung och man förtjänar inte sånt. Man är bara ett barn, jegus.
Jag har två kompisar som just nu också går igenom hårda tider, en går igenom viktproblem medans den andra blir mobbad (rasism, sexuella trakasserier). Och ärligt talat har jag ingen aning vad jag ska göra för att muntra upp dom mer än att bara vara där för dom. Jag minns att jag skolkade från sista lektionen bara för att se till att en av dom inte skulle ta självmord, jag åkte brinnande bussar och tappade bort mig tills jag kom fram. Men det var värt det. Vi hade mys och åt exotiska godsaker med te.
Off-topic, sorry.
Jag personligen har också gått igenom att jag har skadat mig själv, och wow det är inte kul. Man liksom känner verkligen att man förtjänar det där och nohohoho. Nej nej. Big nono. Do not like.
Ibland så kommer det upp i mina tankar att personer faktiskt fortfarande gör sånt här mot sig själva och det gör lite ont att tänka på. Man vill vara där för alla, men det går inte att vara där för alla samtidigt. Och som jag tidigare beskrev så vet jag inte alltid vad som ska göras.
Men jag försöker. Det borde alla göra.
I mitt fall så insåg jag efteråt att det mest bara var hormoner då man i tonåren kan känna sig lite deppig i olika stunder. Men det är ok, låt det inte gå överstyr. Kom alltid ihåg att det finns något där ute i världen som är precis som du (eller precis och precis, mer som går igenom samma problem). Och någon som har gått igenom samma saker som du. Det finns personer som finns där för dig även fast dom aldrig vet hur det känns personligen. Även fast du inte vet vilka dom är så kan det fortfarande ge dig lite hopp att bara tänka så.
Kom ihåg också att du måste komma ut med dina problem, för ju längre du håller inne dom desto mer kommer det att tynga ner dig. Vi vill inte tyngas ner, vi vill lyftas upp!
Jag lovar dig, det finns nån som nog alltid kommer finnas där för dig.
(Förlåt ifall jag liksom switchar mellan ämnen hela tiden men jag hade lite bråttom och har huvudvärk. Förlåt ifall det inte heller låter särskilt vettigt, men jag hoppas du fattar poängen.)
Puss och kram på dig hjärtat och lycka till.

http://notreally

 
msposcar (oscarbus)

msposcar (oscarbus)

7 februari 2014 23:38

Stakarn du kan prata med mig! :) Ps : tycker du är fin hur kan någon mobba dig när du är så fin?!

http://msposcar.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chezah - 27 januari 2014 23:47

Hehe, kollade på mitt gamla inlägg där jag bett er ställa frågor om vad som helst. Och eftersom jag slutade har jag inte kunnat svara på dom men nu när jag börjat kanske det är dags att göra det.   Frågor av Nicolette 14   1. Hur lång är du...

Av Chezah - 27 januari 2014 19:10

Om ni inte visste det så hade jag raderat min gubbe Chezah. Och nu har jag återställt den, så här är jag. Men ett litet problem, jag heter inte Chezah längre utan Chezah1. Varför? Jo, någon skapade en användare med det namnet och när jag återst...

Av Chezah - 4 januari 2014 16:19


Japp, som rubriken säger. Jag ska börja blogga tillsammans med min underbara vän sissi44! Jag har inte bloggat så speciellt mycket här, men ni får kolla in här om ni vill. Den nya bloggen heter: mspladiies.bloggplatsen.se Designen är inte kla...

Av Chezah - 3 januari 2014 23:52


  Kolla så mycket fame jag tjänat och hur nära jag är i level 11! Tack så mycket för att ni har kollat på dom! Orkar inte redigera bilden, så jag gjorde det bara lite slarvigt. Fortsätt kolla så kanske jag når level 15 som jag tävlar mot tid...

Av Chezah - 2 januari 2014 17:40


  Har nu 15 st kortfilmer ni kan se ifall ni vill tjäna mer starcoins! :)     ...

Hej! Välkommen till min knäppa lilla msp blogg! Jag uppdaterar varje dag! Följ mig gärna på Bloglovín! Hoppas ni stannar! Kram på er!^^

Om mig

 

Välkommen till min msp blogg!

Mitt namn är Chezah men på riktigt Emilie.

Jag är en 12-åring som älskar att spela msp.

Jag är i level 16 och skulle gärna vilja ha hjälp till nästa level.

 

Om ni undrar något är det bara att fråga här under i menyn.

 

Kontakt: chezah@live.se

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Translate

 

 

         





Bilder som publiceras på bloggen äger jag. Skulle jag låna en annans bild, länkar jag alltid under.

Fråga alltid om lov innan du lånar/tar bilder eller något annat från min blogg.

 

Tack.

 
Vill du också länka bloggen?
Klicka HÄR för att läsa mer!


Ovido - Quiz & Flashcards